GELUKKIG NIEUWJAAR !!!

07-01-2020

GELUKKIG NIEUWJAAR !!!

07 januari 2020

Allereerst wens ik mijn lieve lezertjes en zalig en gelukkig nieuwjaar!!

En wil ik jullie allemaal iets zeggen:

DANK U WEL!!!

Echt een dikke merci, voor de lieve berichtjes die ik van jullie mocht ontvangen. Dank u om zo positief te reageren op mijn blog. Ik had eerlijk gezegd zoveel leuke reacties niet verwacht (bloos :-) ).
Het doet wel deugd om erover te schrijven. Het lukt ook beter om erover te schrijven, dan te spreken. Niet alleen omdat ik soms emotioneel kan worden (want als schrijvend/typend gebeurd dat ook :-) ), maar ook omdat ik dan te veel wil vertellen en dan over mijn woorden struikel, of dan dingen vergeet te zeggen... Hier kan ik de tekst nog eens "20" keer herlezen ;-)

Dus echt, dank u dank u wel!! Het doet deugd!


Het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, maar jullie zullen wel begrijpen, door de feestdagen dat het ietsje te druk was.

Ik pak dus nu eventjes mijn agenda erbij om te zien wat we de afgelopen weken gedaan hebben.

In de week van 23 december '19 is er niets speciaals gebeurd. Buiten dan de familiebezoekjes en shopmomentjes hebben we geen andere afspraakjes gehad voor Milou.

Ik heb wel vernomen van Sofie dat het wel degelijk 6 maand gaat duren vooraleer de verhoogde kinderbijslag in orde komt en dan haar attest van de Fod Sociale zekerheid. Het is dus nog eventjes wachten...

30 december '19 is de thuisbegeleiding Fiola langs geweest.
De begeleidsters hadden een hangmat mee. Zo eentje met een staander op de grond.
Ik heb haar er een paar keer ingelegd, maar ik vind het niets voor haar. Ten eerste omdat ik het ook niet goed vertrouw om haar er alleen te laten in liggen en ten 2de omdat ze dan precies in een zakje ligt. Ze beweegt al niet veel en als ze daar dan in ligt kan ze nog minder bewegen.
Dus sorry, maar dit hebben we opgeborgen.

Ik had hun ook gevraagd (of eerder gezegd), dat ik niet begreep, waarom de endocrinoloog, er liever voor kiest om met een revalidatie centrum samen te werken. Terwijl we eigenlijk gezorgd hebben voor een inclusie-opvang waar zowel de kinesist als de logopediste kan langskomen.
Blijkbaar heeft dit eigenlijk alleen maar financiële voordelen. Een revalidatiecentrum wordt gesubsidieerd door de overheid wist de begeleidster ons te vertellen, en gaat ons dat wel voordeliger uitkomen.
Dus ja... in dat geval... een revalidatiecentrum dan maar :-)

02 januari'20 was het nieuwjaarsreceptie op mijn werk. Ik had gezorgd dat onze zoon Dion bij de oma en opa kon gaan logeren en spelen, en ik kon met Milou naar mijn werk.
Ik was een beetje vroeger gegaan en had mijn laptop van het werk meegenomen. Ik wou eens zien hoe het voelde om terug achter mijn vertrouwd bureautje te zitten op mijn werk :-)
Milou lag rustig in haar maxi-cosi te slapen en ik heb mij geïnstalleerd aan mijn bureau. En ja... het voelde toch nog goed aan :-)
Of ik het zie zitten om terug aan de slag te gaan: ja en nee
Ja: omdat ik terug wat meer onder de mensen kan komen, het huis uit, terug iets om handen hebben en omdat ik Milou toch moet leren loslaten
en dus Nee: omdat ik het moeilijk zal hebben om haar los te laten. Verschrikkelijk moeilijk dus. Dat werd vandaag duidelijk in de opvang (07 januari '20)

En dan komen we dus bij vandaag 07 januari '20
Deze morgen had ik afgesproken met de begeleidsters van de opvang om eens langs te gaan en Milou daar eten te geven.
Rond half 11 kwam ik daar aan. Net tijd voor de patatjes!
O ja!! Juist, Milou eet sinds zaterdag flink haar groentepap!! Op haar ritme en haar tempo natuurlijk, maar ze doet flink haar mondje open :-) Ik post een filmpje op de Facebookpagina.
En omdat ze zo flink vanuit haar stoeltje groentepap eet, dacht ik om haar ook eens gewoon haar fles te geven ipv in de veiligheidshouding. En ja hoor, dat lukte ook wel goed. Ik geef haar nu wel een andere fles. Voordien gaf ik haar een flesje van het merk Medela en een speentje maat M en daar liep de melk behoorlijk van uit. Nu geef ik haar een flesje van Lansinoh met een speentje maatje M, maar hier moet ze eigenlijk wel behoorlijk aan zuigen. Maar ik vind dat het lukt. Af en toe verslikt ze zich wel eens. Maar ze komt er vlug door. Ze wordt niet meer zo blauw zoals ze in het begin deed.
Ik ga dit toch volhouden, want ze zal het wel leren. Ze doet het echt goed, ons kleine meid!! :-)

Dus ik was net op tijd om ook haar patatjes te geven in de opvang. Er was een potje voor haar voorzien. En ook nu heeft ze het behoorlijk flink gedaan. Ze was wel slaperig, maar heeft toch z'n 20 gr gegeten. Nadien nog een flesje van 95 ml gedronken.
En ondertussen heb ik wat gebabbeld met de begeleidsters. Het ziet er mij een leuke groep uit.
Jaja, ik heb het moeilijk gehad. Terwijl ik haar aan het eten geven was, dacht ik: "Binnenkort gaat dit iemand anders doen bij jou, binnenkort is dit hier je nieuwe speelomgeving en ga je hier vriendjes maken" Pff, kzit weer met tranen in mijn ogen.
Ze weten dat ik het er heel moeilijk mee ga hebben, want ook daar zijn er tranen gevloeid :-)
Maar ze waren super lief en heel begripvol. Als ik het moeilijk heb, mag ik altijd bellen en vragen hoe het met haar gaat.
Ik ben gewoon overbezorgd:
- gaan ze haar wel op tijd eten gegeven, want ze geeft het niet aan. Ze is niet altijd wakker als het tijd is om te eten en als ze wakker is, maakt ze geen geluid. Ik heb hun wel als tip al meegegeven dat ik mijn wekker zet en dat gingen ze ook doen.
- gaat ze niet te vlug ziek worden? Maar misschien is ze wel sterker dan we denken.
- gaan ze wel geduldig zijn met haar, want ze is een hele trage eter en drinker. 15 à 20 minuten voor een flesje is op zich niet lang, maar je moet haar wel constant stimuleren om te drinken, want ze valt vlug stil.
- gaan ze wel letten op haar eten: geen suiker, geen koeken, ...
Waarschijnlijk moet ik mij die vragen allemaal niet stellen en zal ze daar wel in goede handen zijn. Maar dat is gewoon sterker dan mezelf.
Ik heb na het bezoekje nog enkele wen-momenten afgesproken met de verantwoordelijke van de opvang. Zo ga ik nu vrijdag al terug, maar dan op een vroeger moment, om 9u :-)

Deze maand zal het nog een drukke maand worden.
Hier een overzichtje van de reeds gemaakte afspraakjes:
vrijdag 10 januari:          9u00 wen-moment in de opvang
dinsdag 14 januari:         9u00 UZ Gent: COS: Centrum voor Ontwikkelingsstoornis
dinsdag 14 januari:         16u00 Revalidatiecentrum Buggenhout
woensdag 15 januari:      9u00 wen-moment in de opvang
donderdag 16 januari:    14u40 bezoek aan de kinderarts
donderdag 16 januari:    15u00 bezoek aan de kinderneuroloog
maandag 20 januari:      9u00 Thuisbegeleiding Fiola
dinsdag 21 januari:          16u00 DOP komt langs: Dienst OndersteuningsPlan Oost-Vlaanderen voor mensen met een beperking (om administratieve zaken in orde te brengen)
dinsdag 21 januari:          19u00 infoavond PWS door Fiola in de opvang
donderdag 23 januari:    9u00 + 10u30 afspraken in UZ Gent
donderdag 23 januari:    15u00 wen-moment in de opvang met de papa erbij
maandag 27 januari:        9u00 Sofie komt langs!! Van Kind & Gezin J
dinsdag 28 januari:          9u00 wen-moment in de opvang, maar deze keer voor Milou alleen tot 12u
donderdag 30 januari:    9u00 wen-moment in de opvang, ook voor Milou alleen tot 14u!!! Maar ik heb voor deze dag "een afleiding" en kan ergens naar toe: "Hé collega's ;-)"

Foto's en filmpjes zullen op Facebook zelf gepost worden, want blijkbaar is mijn opslagruimte van mijn blog op dit platform bijna vol :-(
Ik ben aan het uitkijken naar een ander platform. Alé, ik heb er eigenlijk al eentje gevonden, maar nog niet de tijd gehad om alles over te zetten (bloos :-) )

Lieve groetjes,
Annelies
xxx

Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin