Een jaar later

10-04-2022

Hallo,

Onlangs vond ik dit bericht hieronder terug. Blijkbaar had ik dit geschreven, een jaar later, na het vorige bericht dus :-)
Waarom ik het toen niet gepost heb, kan ik niet meer zeggen. Wellicht is het uit mijn gedachten gegaan, ... of durfde ik het toch niet te posten. Ik ga het bij deze toch doen, nu...


Een jaar later

Hallo lezertjes,

23/06/2021 - 16u30
Het is ondertussen een jaar geleden dat ik nog iets gepost heb.

... Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen...
Het is hier voor de moment natuurlijk ook niet rustig... Dion loopt hier druk te doen met een mini-voetballetje, maar Milou moet er wel hart om lachten :-)
Ik ben blij dat mijn kindjes nog kunnen lachen :-) en zich amuseren, dat is het belangrijkste.
Die 2 samen zien spelen is echt schattig :-)

Een paar weken geleden heb ik mijn krakje gehad. Ik kon/kan niet meer. Ik was/ben aan het stikken. Mijn hoofd bonsde... Het vergelijken, de reacties, ... afspraken... reva, doktersbezoeken, UZ Gent, thuisbegeleiding,... papierwerk... gaan werken... Dion vraagt aandacht; "Mama je speelt nooit meer met mij, je hebt meer tijd voor Milou", ....

Rush rush rush...Om 7u begint mijn dag (eerder kon ik gewoon niet uit mijn bed :-( ): mezelf klaarmaken, kleding voor de kinderen klaarleggen, flessen melk: fles voor Dion klaarzetten + zijn ontbijt, fles voor Milou bereiden, boekentas Dion klaarmaken, tas voor Milou
7u30 Dion oproepen, en Milou uit haar bed halen, Milou omkleden en fles melk geven (goed voor een kwartier), Milou eventjes in de box zetten (meestal doet ze dan nog kakka), afruimen, tegen Dion zeggen: "schoenen aan, jas aan", Milou terug oppikken uit de box, meestal pamper verversen, schoenen aan, jas aan, en haar in de auto zetten. Dion in de auto vastklikken (en meestal heb ik tegen hem al moeten roepen en tieren, want eer dat hij zijn schoenen aan heeft, en dan zijn jas en dan wil hij meestal nog iets anders, dan wat hij moet doen...). Bon, tassen oppikken, schoenen aan (die van mij dan),jas, sleutels... klaar. En meestal lukt het om tegen 8u of 8u05 te vertrekken naar de school van Dion.

Parkeerplaatsje zoeken, liefst niet te ver van de poort, want Milou blijft in de auto zitten. "Ben zo terug schatteke!", "alé Dion, uw boekentas, hup hup". "Mama waarom stappen we zo snel?" "Omdat Milou nog in de auto zit hé manneke (en omdat ik meestal sta waar ik niet mag staan omdat ik anders geen plaats vond)". Dion afgezet en dan naar de reva. 30min later ben ik daar (als ik geluk heb), plaatsje zoeken... bij slecht weer meestal een ramp. Soms haal ik haar voor de deur uit de auto, zet ik ze in de buggy, rij ik tot aan de receptie met haar en laat ik haar achter bij de receptioniste. "Efkes op Milou letten? Vind geen parking." "Met veel plezier! " zegt ze en krijg een grote glimlach. Ze wordt er echt héél graag gezien in de reva :-) :-)
Oké, parkeerplaats zoeken, de therapie bijwonen. (soms 2 na elkaar) en dan terug naar huis.
Heeft ze 2 therapieën gekregen, dan is het middag en dan is het thuiskomen en meteen Milou eten geven en in haar bed leggen.
Heeft ze 1 therapie gekregen, dan zet ik haar in haar box om te spelen, en kan ik eindelijk een koffie drinken. Efkes een uurtje rust.
11u30 Milou haar eten opwarmen, verpamperen en dan eten geven. Nog eventjes onnozel doen met haar aan de tafel en haar dan in bed leggen. Soms is het van de eerste keer oké, maar meestal is het 13u dat ze eindelijk blijft liggen en in slaap valt.
Ik kan eten... 13u30: "Binnen een uurtje moet ik fruitpap maken, heb nog een uurtje vrij... keuken opruimen, ook van 'smorgens want alles staat nog op de kast (geen tijd voor gehad om het in de vaatwasser nog te zetten), dus de vaatwasser vullen en opzetten. Dan meestal nog wat was sorteren en wassen.
Meestal slaapt Milou tot 14u30, maar het gebeurd soms dat ze om 14u al wakker wordt. Zoals vandaag dus.
oké, dan fruitpap maken en eten geven.

Bijna het ganse schooljaar bleef Dion in de naschoolse opvang. En dan deed ik nog de was en de plas in de namiddag als ik dan geen afspraken had voor Milou.

Maar sinds de corona toestand, ga ik Dion vlugger halen wanneer de school gedaan is (15u15). Zo krijgt hij nu ook wat meer aandacht...

Tegen 's avonds ben ik pompaf. David helpt meestal bij het eten klaarmaken. Ik geef Milou dan al apart eten.

19u iedereen klaar met eten. Afruimen, Dion fles geven.

Tot daar had ik het bericht geschreven.

Het gaat er ondertussen wel iets (klein beetje), rustiger aan toe. Maar zal dit in een van de volgende berichtjes wel eens vertellen.

Groetjes,
Annelies

Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin